Kérdése van gyermekével kapcsolatban? Segítünk!

Az osztályon történő beavatkozások, terápiák

 

 Kivizsgálás, diagnózisállítás

- A probléma előzményeinek részletes elemzése, diagnosztikus terv elkészítése

- Pszichiátriai, pszichológiai tesztvizsgálatok, gyógypedagógia, logopédia, szükség esetén műszeres vizsgálatok (EKG, EEG, laboratóriumi), viselkedésmegfigyelés, diagnosztikus konferencia, formuláció, a beteg szükségleteinek megfelelő terápiás terv összeállítása.


Egyéni terápiák

  Egyéni terápia gyermekkel, szülővel: 

A gyermek az orvosával/pszichológusával a kivizsgálás folyamán rendszeresen találkozik, átbeszélik a problémás viselkedés, gondolkodás kialakulásának menetét és a korrekciós lehetőségeket. Ugyanilyen pszichoedukációt kap a szülő is a gyermekével való beszélgetés tapasztalatait integrálva (hetente 2-3 alkalom).

Ezután közösen dolgozzák ki a hosszú távú kezelési tervet, melyet aztán ambuláns formában lehet folytatni.

 

 

 Családterápia, családi konzultáció: 

A család olyan, mint egy mobil szobor, ha az egyik tagja az egészséges állapotból kimozdul, akkor az összes tag követi, és egy új állapotban rögzül. Ha a gyermek az egyéni terápia hatására pozitívan változik is, a régi családstruktúra visszaránthatja az eredeti állapotába. Ezért fontos, hogy minden családtag változzon egy kicsit, hogy visszaállhasson az eredeti – egészséges – állapot. Ebben nyújt segítséget a családterápia.

 

 Családterápiát tartó szakembereink:

  • Harasztiné Soós Márta klinikai szakpszichológus, családterapeuta
  • Nagy Zsuzsanna mantálhigiénés szakember, családterapeuta
  • Komáromi Ktalin szabadidő-terapeuta, képzésben lévő családterapeuta
  • Tóth Anett család- és perkapcsolati tanácsadó szakpszichológus, képzésben lévő családterapeuta

 

 

 Mozgásfejlesztő terápia:

Főleg óvodás és kis iskolás gyermekek számára kiegészítő terápiaként alkalmazzuk, ha mozgásfelmérés során a motoros funkciók elmaradása észlelhető.

 

Mozgásterapeuta: Dr. Kása Péterné

 

 

  Állatasszisztált terápia:

Számos gyermeknek vannak kapcsolatteremtési nehézségei gyermektársaival, felnőttekkel. Az ilyen helyzetek túlzott szorongást, vagy agressziót váltanak ki belőlük. Ilyenkor a kapcsolatteremtés normalizálása állatok (kutya, ló, stb.) segítségével történhet. Osztályunkon heti egy alkalommal – a pszichoterápiás folyamatba integráltan - 2 golden retriever segíti a kapcsolatteremtést. Közben a gyermekek megismerkednek a felelősségteljes állattartással is.

 


A foglalkozásokat vezeti: Erdélyi Noémi
Terápiás kutyák: Mazsi és Tádé
Egy édesanya levele Noémihez és Mazsihoz

 

 

 

  Gyógyszeres terápia:

Osztályunkon a kivizsgálást követően gyógyszer alkalmazására is szükség lehet. Ilyenkor annak előnyeit, hátrányait a szülővel megvitatjuk, és közösen döntünk a gyógyszer kipróbálásáról, alkalmazásáról. Fontos tudni, hogy számos pszichoaktív gyógyszer hatása csak a megfelelő dózis elérése után 2-3 hónappal jelentkezik, ezért fontos a gyermek és szülő türelme. A kezelés idő előtti megszakítása ugyanis nem jelenti a gyógyszer hatástalanságát, legfeljebb a gyermek/szülő türelmetlenségét! 

 

 

 

Csoportos terápiák

Kurzusindítás ambuláns, vagy nappali szanatóriumi formában előjegyzés alapján.

 

  Szülőcsoport:

A csoportülések folyamán a szülők megtapasztalják, hogy nincsenek egyedül a nehézségeikkel, más szülők is hasonló problémákkal küzdenek. A csoportvezetők moderálásával elmondják a gyermekneveléssel kapcsolatos nehézségeiket vagy pozitív eredményeiket. Segítenek és támogatják egymást az otthoni nevelési stratégiák kidolgozásában, s beszámolnak tapasztalataikról.


Csoportvezetők: Komáromi Katalin szabadidő-terapeuta és Tóth Anett pszichológus

 

"Köszönetet szeretnék mondani Komáromi Katalinnak és Tóth Anettnak a szülőcsoportban nyújtott segítségükért. Mindezt azért teszem, mert nagyszerű érzés volt számomra a velük való beszélgetés. A csoportban a szülők tapasztalatot tudnak cserélni, esetleg közös megoldást találnak egy problémára. Mindenben segítségükre van a két nagyszerű szakember, akik tudásukkal, tapasztalatukkal irányt mutatnak a sokszor kétségbeesett szülőknek. Minden szülőnek csak ajánlani tudom ezt a csoportot, amelyet kéthetente tartottunk a Klinikán."
(egy résztvevő a 2013/2014-es csoportunkból)

 

 

Szorongásoldó csoport kisiskolásoknak:

 

Pszichodramatikus, relaxációs és művészetterápiás eszközökkel dolgozunk 8-12 éves gyerekekkel. A foglalkozások célja, hogy a gyerekek könnyebben beilleszkedjenek kortárs közegükbe, megtanulják kontrollálni a közösségben megélt negatív érzéseiket, szorongásaikat, illetve önismeretük fejlődjön, tisztában legyenek erősségeikkel, képességeikkel. A csoportfolyamattal párhizamosan a résztvevő gyermekek szülei számára rendszeres szülőkonzultációt biztosítunk.


Csoportvezetők: Komáromi Katalin szabadidő-terapeuta és Tóth Anett pszichológus

 

 

  Autogén tréning csoport:

Hatékonysága azon alapul, hogy a szorongás az izmok megfeszülésével, az nyugodt állapot pedig az izomzat ellazulásával jár együtt. Ha az akaratlagos izomellazítást a kurzus során megtanuljuk, úgy a különböző szorongáskeltő helyzetekben (dolgozatírás, felelés, stb.) jelentkező feszültségünket jelentősen mérsékelni tudjuk, így megnyugszunk, teljesítményünk fokozódik, hangulatunk kiegyensúlyozottabb lesz.

 

Autogén tréniget tartó szakembereink:

  • Komáromi Katalin szabadidő-teraputa
  • Kakuszi Szilvia klinikai szakpszichológus
  • Harasztiné Soós Márta klinikai szakpszichológus, családterapeuta

 

Táncterápia:

A tánc a testre és a lélekre egyaránt hat. A mozgás eszköz önmagunk és testünk megismeréséhez. A fejlődés, változás folyamatos, soha nem áll meg. Így a tánc hatással van ránk: összehangolja a két agyféltekét (a keresztező mozgásokkal), javítja a mozgáskoordinációt, jó hatással van a koncentrációs képességre, energetizál, növeli az állóképességet, segít átélni a közösség erejét, támogatását, az egység élményének megtapasztalását, segít a feszültségek feloldásában, megkönnyíti a különböző érzelmek átélését. Örömöt, felszabadultságot ad! A foglalkozások alatt körtáncok és páros táncok szerepelnek, népi és modern zenékre koreografálva.

 

A foglalkozásokat vezeti: Lengyel Gáborné Nagy Andrea táncterapeuta

 

   Szociális készségfejlesztő tréning:

A szociális kapcsolatteremtés során számos gyermek/fiatal küzd nehézségekkel. Frusztrációs helyzetekben vagy túl agresszívan, vagy túl szorongóan, visszahúzódóan reagálnak. A tréning során olyan élethelyzetek asszertív (sem agresszív, sem túl visszahúzódó) megoldását gyakoroljuk, melyek mindennaposak a gyermekek életében, és kérjük, hogy ezeket a konstruktív megoldásokat a hétköznapi (otthoni, iskolai) életükben is alkalmazzák. A következő órán kiértékeljük az elért eredményeket.

 

 

  Tanulástechnikai tréning:

Számos jó képességű gyermeknek is nehézségei lehetnek a tanulással, mert nem tudják a tanultakat gondolataikban megfelelően rendszerezni, időmenedzselésük nem megfelelő. Így aztán teljesítményhelyzetekben szorongásuk gátolja őket a képességeiknek megfelelő eredmények elérésében. Ennek megváltoztatásához nyújt segítséget a tanulástechnikai tréning.